Longify ID

Ändrad den Tis, 27 feb. vid 12:42 E.M.

En del av Shellys enheter tilldelas korta ID-nummer, vilket ibland kan orsaka konflikter med andra enheter. Om du stöter på felet "This product is already owned by another user/account" när du försöker lägga till en enhet, finns det en enkel lösning. Genom att tilldela enheten ett nytt längre ID-nummer och återställa den kan problemet oftast åtgärdas.


För att göra detta, följ dessa steg:


1. Återställ enheten genom att utföra en reset och anslut den sedan till din app tills meddelandet om att den redan ägs av en annan användare visas. Lampan på enheten ska sluta att blinka när den är ansluten till ditt Wi-Fi.


2. Gå till menyn "Discovered devices" i appen och notera enhetens IP-adress (t.ex. 192.168.xxx.yyy).


3. Öppna en webbläsare och ange enhetens IP-adress (http://192.168.xxx.yyy).


4. Navigera till inställningarna genom att gå till "settings/settings/firmware" och se till att enheten är uppdaterad till den senaste firmwareversionen.


5. Besök sedan URL:en http://192.168.xxx.yyy/longifyid i webbläsaren. Du kommer inte att få något svar, men lampan på enheten börjar blinka, vilket indikerar att den har tilldelats ett nytt ID och återställts.


6. Lägg nu till enheten i appen igen, och det bör fungera som förväntat.


Om du behöver ytterligare hjälp, kontakta din butik för Shelly-enheter. De kommer att kunna assistera dig vid behov.

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov